Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği

12 4

Proje Grubu: SBB Sayfa Sayısı: 49 Proje No: 106K246 Proje Bitiş Tarihi: 01.01.2007 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Erişim Türü: Erişime Açık
  • Atkinson R, Bridge G (Eds), 2005 Gentrification in a Global Context: The New Urban Colonialism (Routledge, London)
  • Beauregard R, 1986, “The chaos and complexity of gentrification’, in Gentrification of the City Eds. N Smith, P Williams, (Allen & Unwin, London) pp 35–55
  • Boyle M, 1995, “Still top of our agenda? Neil smith and the reconciliation of capital and consumer approaches to gentrification” Scottish Geographical Magazine 111 119 – 123
  • Bridge G, Dowling R, 2001, “Microgeographies of retailing and gentrification” Australian Geographer 32 93 – 107
  • Cordova T, 1991, “Community intervention efforts to oppose gentrification” in Challenging Uneven Development: An Urban Agenda for the 1990s Eds P W Nyden, W Wiewel, (Rutgers University Press, New Brunswick, N.J.) pp 25 – 48
  • Ergun N, 2004, “Gentrification in Istanbul” Cities, 21 391 – 405
  • Glass R, 1964 London: Aspects of Change (MacGibbon and Knee, London)
  • Hage G, 1997, “At home in the entrails of the west’, in Home/world: Space, Community and Marginality in Sydney’s West Eds H, Grace et al (Pluto, Sydney) pp 99 – 115
  • Hamnett C, 1991, “The blind men and the elephant: the explanation of gentrification” Transactions of the Institute of British Geographers 16, 259 – 279
  • İslam T, 2005, “Outside the core: gentrification in Istanbul” in Gentrification in a Global Context: The New Urban Colonialism Eds R, Atkinson, G Bridge (Routledge, London)
  • Lees L, 1994, “Rethinking gentrification: beyond the positions of economics and culture” Progress in Human Geography 18 137 – 150
  • Lees L, 2000, “A reappraisal of gentrification: towards a ‘geography of gentrification’ ” Progress in Human Geography 24 389 – 408
  • Ley D, 1986, “Alternative explanations for inner-city gentrification: a Canadian assessment” Annals of the Association of American Geographers 76 521 – 535
  • Ley D, 1996 The New Middle Class and the Remaking of the Inner City (Oxford University Press, Oxford)
  • May J, 1996, “‘A little taste of something more exotic”: the imaginative geographies of everyday life’, Geography 81 57 – 64
  • Slater C, Lees L, 2003, “Gentrification research: new directions and critical scholarship,” Environment and Planning A, 36 1141 – 1150
  • Smith N, 1987, “Gentrification and the rent-gap” Annals of the Association of American Geographers 77 462 – 465
  • Smith N, 1996 The New Urban Frontier: Gentrification and the Revanchist City (Routledge, London)
  • Smith N, 2002, “New globalism, new urbanism: gentrification as global urban strategy,” Antipode 34 427 – 450
  • Strauss A, Corbin J, 1990 Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques (Sage, Newbury Park, CA)
  • Uzun C N, 2001 Gentrification in Istanbul: A Diagnostic Study (Koninklijk Nederlands Aardrijk, Utrecht)
  • Zukin S, 1987, “Gentrification: culture and capital in the urban core” Annual Review of Sociology 13 129 – 147
  • Zukin S, 1990, “Socio-spatial prototypes of a new organization of consumption: the role of real cultural capital” Sociology 24 37 – 56
APA SANDIKÇI Ö, İLKUÇAN A (2007). Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. , 1 - 49.
Chicago SANDIKÇI Özlem,İLKUÇAN Altan Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. (2007): 1 - 49.
MLA SANDIKÇI Özlem,İLKUÇAN Altan Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. , 2007, ss.1 - 49.
AMA SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. . 2007; 1 - 49.
Vancouver SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. . 2007; 1 - 49.
IEEE SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A "Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği." , ss.1 - 49, 2007.
ISNAD SANDIKÇI, Özlem - İLKUÇAN, Altan. "Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği". (2007), 1-49.
APA SANDIKÇI Ö, İLKUÇAN A (2007). Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. , 1 - 49.
Chicago SANDIKÇI Özlem,İLKUÇAN Altan Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. (2007): 1 - 49.
MLA SANDIKÇI Özlem,İLKUÇAN Altan Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. , 2007, ss.1 - 49.
AMA SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. . 2007; 1 - 49.
Vancouver SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği. . 2007; 1 - 49.
IEEE SANDIKÇI Ö,İLKUÇAN A "Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği." , ss.1 - 49, 2007.
ISNAD SANDIKÇI, Özlem - İLKUÇAN, Altan. "Soylulaştırma olgusunun tüketim ve pazarlama açılarından analizi: İstanbul Cihangir örneği". (2007), 1-49.