0 1

Proje Grubu: MAG Sayfa Sayısı: 176 Proje No: 109M007 Proje Bitiş Tarihi: 01.03.2010 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi

Öz:
-
Anahtar Kelime:

Konular: Mühendislik, Makine İnşaat ve Yapı Teknolojisi
Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1] ARADAĞ, S., Yeraltı Toplu Taşıma Sistemlerinde Tren Piston Etkisiyle Havalandırılması , (Master Tezi), ODTÜ, (2002)
  • [2] ANTHONY, J. Design of Deneys for Engineers and Scientists, Elsevier Butterworth-Heinemann, (2005)
  • [3] ATKINSON, G. T.; Wu, Y.; Smoke Control in Sloping Tunnels, Fire Safety Journal, 27, 335-341, (1996)
  • [4] APTE, V. B., Flammability Testing Of Materials Used In Construction, Transport And Mining, Woodhead Publishing Limited, (2006)
  • [5] BARRENTINE, L. B., An Introduction to Design of Deneys: A Simplified Approach, ASQ Quality Press, (1999)
  • [6] BEARD, A., Carvel, R., The Handbook of Tunnel Fire Safety, Thomas Telford Publishing , (2005)
  • [7] CARVEL, R.O. , Beard, A.N., Jowitt, P.W. , Drysdale, D.D. , The Influence of Tunnel Geometry and Ventilation on The Heat Release Rate of Fire , Fire Technology, 40, 5 - 26 , (2004)
  • [8] CARVEL, R. O.; Beard, A. N.; Jowitt, P. W.; Drysdale, D. D.; Variation of Heat Release Rate with Forced Longitudinal Ventilation for Vehicle Fires in Tunnels, Fire Safety Journal, v 36, 569-596, ( 2001)
  • [9] CARVEL, R. O. Fire Size in Tunnels, (Doktora Tezi), Heriot-Watt University School of Built Environment Division of Civil Engineering , (2003)
  • [10] CEYLAN, Ö. C., Yer Altı Toplu TaĢıma Sistemlerinde Piston Etkisinin Üzerinde Deneysel ve Numerik Bir ÇalıĢma, (Master Tezi) , ODTÜ, (2008)
  • [11] CHIAM, B. H., “ Numerical Simulation of a Metro Train Fire, (Master Tezi), University of Canterbury Department of Fire Engineering, (2005)
  • [12] ÇORUH, M. Murat, Yeraltı Toplu Taşıma Sistemlerinde Havalandırma Simülasyonu , (Master Tezi), ODTÜ, (2000)
  • [13] DRYSDALE, D., An Introduction to Fire Dynamics, 2nd ed., John Wiley & Sons, (1999)
  • [14] DÜZCE, A., Yeraltı TaĢıma Sistemleri Ġstasyonlarında Havalandırma Simülasyonu”, (Master Tezi) , ODTÜ, (2003)
  • [10] ERALP, O. C., Çoruh, M. M., Arsava, M., Yeraltı Toplu Taşıma Tünellerinde Yangın ve Acil Durum Havalandırması, Yangın ve Güvenlik, 49 ,92-104, (2000)
  • [11] ERALP, O. C., Musluoğlu, E., Yeraltı Toplu Taşıma Sistemlerinde Acil Durum Havalandırması, VI. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, (2003).
  • [12] ERALP, O. C., Köktürk, T., Tersinir Eksenel Fan ve Kanat Profilleri Üzerine Bir Çalışma V. Pompa-Vana Kongresi Bildiri Kitabı, (2004).
  • [13] ERALP, O. C., Musluoğlu, E., Yeraltı Toplu Taşıma Sistemlerinde Acil Durum Havalandırması, Dizayn Konstrüksiyon, 226, 83-86, (2004)
  • [14] ERALP, O. C., Kayılı S., Basesme E., Musluoglu E., A CFD Analysis of Station Fire Incidents and Determination of Passenger Evacuation Scenarios, Safety Innovation Criteria Inside Tunnels Gijon-Spain, (2005)
  • [15] ERALP, O., C Kayılı S., Kayhan,C., Koç, G., Yeraltı Toplu Taşıma Tünellerinde Acil Durum Havalandırmasında Jet Fan Uygulaması, TTMD VII.Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojisi Sempozyumu, (2006)
  • [15] GX-K Series & GF-K Series High Resolution Industrial Balance, A&D Company Limited, 2004
  • [16] INGASON, H., Model Scale Railcar Fire Tests, Fire Safety Journal, 42 , 271-282, (2007)
  • [17] KARLSSON, B.; Quintiere, J.G., Enclosure Fire Dynamics, CRC Press, (2000)
  • [16] KAYILI, S., Eralp, O.C., Yeraltı Taşıma Sistemleri İstasyonlarında Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği Yöntemiyle Yangın ve Havalandırma Simülasyonu, VIII. Ulusal Tesisat Mühendisliği Kongresi, (2007)
  • [17] KAYILI, S., Köktürk,T., Eralp, O.C., Yeraltı Raylı Toplu Taşıma Sistemleri Acil Durum ve Konfor Havalandırmasında Tasarım Kriterleri ve Teknik Yaklaşımlar;Türkiye’deki Uygulamalar, VIII. Uluslararası Yapıda Tesisat Teknolojisi Sempozyumu, (2008)
  • [18] KAYILI, S., Effect of Vehicles’ Blockage on Heat Release Rate In Case of Tunnel Fire, (Doktora Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümü, (2009)
  • [19] KAYILI, S., CFD Kullanarak Metro Ġstasyonlarında Yangın ve Havalandırma Simülasyonu, (Master Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümü, (2005)
  • [20] KENNEDY, W. D.; Gonzales, J. A.; Sanchez, J. G.; “Derivation and Application of the SES Critical Velocity Equations”, ASHRAE Transactions, 3983
  • [21] KÖKTÜRK, T., Çift Yönlü Eksenel Fan Tasarımı ve Performans Analizi, (Master Tezi), ODTÜ, (2005)
  • [22] KUNSCH, J. P., Simple Model for Control of Fire Gases in a Ventilated Tunnel, Fire Safety Journal, 37, 67-81, (2002)
  • [23] LEE, S. R., Ryou, H. S., An Deneyal Study of the Effect of the Aspect Ratio on the Critical Velocity in Longitudinal Ventilation Tunnel Fire, Journal of Fire Sciences, 23, 119- 138 , (2005)
  • [24] LEE S. R., Ryou, H. S., “Numerical study on smoke movement in longitudinal ventilation tunnel fires for different aspect ratio” Building and Environment, Volume 41, Issue 6, June 2006, sayfa 719-725
  • [25] LI, J.S.M. , Chow, W.K., Numerical Studies on Performance Evaluation of Tunnel Ventilation Safety System, Tunnelling and Underground Space Technology, 18, 435-452, (2003)
  • [26] LÖNNERMARK, A., On the Characteristics of Fires in Tunnels, (Doktora Tezi), Lund Universitesi, (2005)
  • [27] MEGRET, O.; Vauquelin, O.; A Model to Evaluate Tunnel Fire Characteristics, Fire Safety Journal, 34, 393-401, (2000)
  • [28] Meet Minitab 15 for Windows, Minitab Inc., January 2007
  • [29] MONTGOMERY, D.C., Design and Analysis of Deneys, John Wiley & Sons Inc. , (2001)
  • [30] MUSLUOĞLU, E.; A Theoretical Analysis of Fire Development and Flame Spread in Underground Trains, (Doktora Tezi ), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümü, (2009)
  • [31] MUSLUOĞLU, E.; Yeraltı Toplu TaĢıma Sistemlerinde Yangın Simülasyonu, (Master Tezi), Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Makina Mühendisliği Bölümü, (2003)
  • [32] NFPA, NFPA 130-Standard for Fixed Guideway Transit System, National Fire Protection Association, 2007
  • [33] NFPA, “Fire Protection Handbook”, Seventh Edition , 1991
  • [34] NFPA, NFPA 502 Standard for Road Tunnels, Bridges and other Limited Access highways, National Fire Protection Association, 2000
  • [35] OKA, Y.; Atkinson, G. T.; Control of Smoke Flow in Tunnel Fires, Fire Safety Journal, 25, 305-322, (1995)
  • [36] OMB-DAQ-3000 Series 1 Mhz, 16 Bit USB Data Acquisition Modules User‟s Manual (OMB-1136-0901 rev 1.1), Omega Engineering
  • [37] PARKER, W. J., Calculations of the Heat Release Rate by Oxygen Consumption for Various Applications, Journal of Fire Sciences, 2, 5, 380-395, (1984).
  • [38] PIARC Committee on Road Tunnels, “Fire and Smoke Control in Road Tunnels”, ref. 05.05.B, 1995
  • [39] PERRICONE, J. A., Scale Modeling Of The Transient Behavior Of Wood Crib Fires in Enclosures, (Master Tezi),, University of Maryland, (2005)
  • [40] QUINTIERE, J. G., Fundamentals of Fire Phenomena, Wiley, (2006)
  • [41] ROH, J. S., Yang, S. S., Ryou, H.S., Yoon, M.O., Jeong, Y. T., An Deneyal Study on the Ventilation Velocity on Burning Rate in Tunnel Fires-Heptane Pool Fire Case, Building and Environment, 43, 7, 1225-1231, (2008)
  • [42] ROH, J. S., Ryou, D.H. , Kim, D.H. , Jung, W. S. , Jang, Y. J., Critical Velocity and Burning Rate In Pool Fire During Longitudinal Ventilation, Tunnelling and Underground Space Technology, 22, 3, 262-271, (2007)
  • [43] SFPE, SFPE Handbook of Fire Protection Engineering, 2nd Edition, Chapter 15“
  • [44] Subway Environmental Design Handbook, V.1, Principles and Applications, 2nd ed., U.S. Department of Transportation, 1976
  • [45] Testo 350-S Control Unit in combination with Testo 350-S/ -XL Flue Gas Analyzer Instruction Manual, Testo AG
  • [46] VAUQUELIN, O., Deneyal Simulations of Fire-Induced Smoke Control in Tunnels Using an “ air-helium reduced scale mode”: Principle, Limitations, Results and Future, Tunnelling and Underground Space Technology, 23, 171-178, (2008)
  • [47] VAUQUELIN, O. , Wu, Y., Influence of Tunnel Width on Longitudinal Smoke Control”, Fire Safety Journal, 41 , 420-426, (2006)
  • [48] VELOO, P. S., Scale Modeling Of The Transient Behavior Of Heat Flux In Enclosure Fires, (Master Tezi), University of Maryland, (2006)
  • [49] WU, Y., Bakar, M. Z. A., Control of Smoke Flow in Tunnel Fires Using Longitudinal Ventilation Systems – A Study of the Critical Velocity, Fire Safety Journal, 35, 363-390, (2000)
  • [50] XUE,H.,. Chew, T. C, Kay K. L., Cheng Y. M, Control of Ventilation Airflow for Tunnel Fire Safety, Combustion Science Technology, 152, 179-96, (2000)
APA Eralp O, YOZGATLIGİL A, KAYILI S (2010). Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. , 1 - 176.
Chicago Eralp O. Cahit,YOZGATLIGİL Ahmet,KAYILI Serkan Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. (2010): 1 - 176.
MLA Eralp O. Cahit,YOZGATLIGİL Ahmet,KAYILI Serkan Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. , 2010, ss.1 - 176.
AMA Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. . 2010; 1 - 176.
Vancouver Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. . 2010; 1 - 176.
IEEE Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S "Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi." , ss.1 - 176, 2010.
ISNAD Eralp, O. Cahit vd. "Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi". (2010), 1-176.
APA Eralp O, YOZGATLIGİL A, KAYILI S (2010). Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. , 1 - 176.
Chicago Eralp O. Cahit,YOZGATLIGİL Ahmet,KAYILI Serkan Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. (2010): 1 - 176.
MLA Eralp O. Cahit,YOZGATLIGİL Ahmet,KAYILI Serkan Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. , 2010, ss.1 - 176.
AMA Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. . 2010; 1 - 176.
Vancouver Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi. . 2010; 1 - 176.
IEEE Eralp O,YOZGATLIGİL A,KAYILI S "Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi." , ss.1 - 176, 2010.
ISNAD Eralp, O. Cahit vd. "Tünel yangını sırasında taşıt blokajının farklı havalandırma hızlarında yangın yüküne etkisi". (2010), 1-176.