22 20

Proje Grubu: SOBAG Sayfa Sayısı: 171 Proje No: 115R305 Proje Bitiş Tarihi: 15.07.2018 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 24-09-2019

Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, lisans eğitiminde eğitim dili olarak İngilizce?nin mezunların iş bulmasına, kazanca ve göçe etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu konu Türkiye?de bu kapsamda daha önce araştırılmamıştır. Dahası, Amerika ve İngiltere gibi gelişmiş ülkelerde de bu konuda herhangi bir araştırma yapılmamıştır. Çünkü bu ülkelerde anadil dışında bir dilde iktisat ve işletme lisans eğitimi yoktur. Bu yüzden, bu çalışmanın ürettiği bulguların literatüre katkısının oldukça önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu araştırmada, mezunların iş bulma, ücret ve göç dinamiklerindeki farklılıkları birincil veri kullanarak inceliyoruz. Analizlerde kullanılan birincil verileri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir ile Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir iktisat ve işletme bölümlerinden son 13 yılda (2005-2017) mezun olmuş 1325 birey ile yaptığımız anketler ile elde ettik. Bu aslında popülasyonun %15?ine tekabül ediyor. Bulgularımız şöyle özetlenebilir: Bulgularımız eğitim dili İngilizce olan bölümlerden mezun olanların ilk işlerini Türkçe bölümlerden mezun olanlara göre ortalama olarak üç ay önce bulduklarını göstermektedir. Ortalaması 3?ten yüksek olan mezunların ilk işlerini daha kısa bir zamanda bulma ihtimali ortalaması 2 ile 2,5 arasında olan mezunlardan daha yüksektir. Üniversite eğitimleri sırasında çalışan ya da staj yapan bireylerin mezuniyet sonrası istihdam edilme ihtimalleri çok daha yüksektir. İngilizce bölüm mezunlarının maaşının, eğitim dilinin Türkçe olduğu bölümlerden mezun olanların maaşından %40 daha fazla olduğunu bulunmuştur. Bu maaş farkı birey-spesifik özellikler dikkate alındığında %20?ye düşmektedir. Son olarak, bu çalışmada, lisans eğitimini İngilizce olarak alan mezunların göç etme eğilimleri anlamlı bir şekilde daha yüksek bulunmuştur.
Anahtar Kelime: Heckman. göç kazanç örneklem seçilimi Cox orantılı risk modeli okuldan-işe Eğitim dili

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abadie, A. ve G. W. Imbens. 2006. “Large Sample Properties of Matching Estimators for Average Treatment Effects”, Econometrica, 74 (1), 235–67.
  • Abadie, A. ve G. W. Imbens. 2011. “Bias-Corrected Matching Estimators for Average Treatment Effects”, Journal of Business & Economic Statistics, 29 (1), 1–11.
  • Abadie, A. ve G. W. Imbens. 2016. “Matching on the Estimated Propensity Score”, Econometrica, 84 (2), 781–807.
  • Amer, M. 2007. “The Egyptian Youth Labor Market School-to-Work Transition 1998-2006”. ERF Working Paper Series, Working Paper No. 702.
  • Amer, M. 2012. “The School-to-Work Transition of Jordanian Youth”, ERF Working Paper Series, Working Paper no. 686.
  • Angrist, J. D., G. W. Imbens ve D. B. Rubin. 1996. “Identification of Causal Effects Using Instrumental Variables”, Journal of the American Statistical Association, 91 (434), 444–55.
  • Angrist, J. D. ve V. Lavy. 1997. “The Effect of a Change in Language of Instruction on the Returns to Schooling in Morocco”, Journal of Labor Economics, 15 (1), S48–76.
  • Angrist, J. D. ve J-S. Pischke. 2014. Mastering Metrics: The Path from Cause to Effect. Princeton: Princeton University Press.
  • Artola, C. ve Louise-Bell, U. 2001. “Identifying Labour Market Dynamics Using Labour Force Survey Data”, ZEW Discussion Paper No. 01-44, Center for European Economic Research.
  • Assaad, R. 2012. “The Structure and Evolution of Employment in Jordan”, ERF Working Paper Series, Working Paper No. 674.
  • Azam, M., A. Chin ve N. Prakash. 2010. “The Returns to English-Language Skills in India”, IZA Discussion Papers 4802. Institute for the Study of Labor (IZA).
  • Başak, Z. 2013. “Persistence of Informal Employment in Turkey”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Başak, Z. ve Taymaz, E. (2017), Transition from School to Work in Turkey, mimeo.
  • Bertschy, K., Cattaneo, M. A. ve Wolter, S. C. 2009. “PISA and the Transition into the Labour Market”, LABOUR, 23 (Special Issue), 111-137.
  • Bleakley, H. ve A. Chin. 2004. “Language Skills and Earnings: Evidence from Childhood Immigrants”, The Review of Economics and Statistics, 86 (2), 481–96.
  • Blossfeld, H.-P., Golsch, K. ve Rohwer, G. 2007. “Event History Analysis with Stata”, New York: Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
  • Borjas, G. J., Bronars, S. G., Trejo, S. J. 1992. “Self-selection and internal migration in the United States”, Journal of Urban Economics, 32, 159-185.
  • Borucka, J. (2014), “Methods for Handling Tied Events in the Cox Proportional Hazard Model”, STUDIA OECONOMICA POSNANIENSIA, 2(2), 91-106.
  • Buchholz, S. ve Kurz, K. 2008. “A new mobility regime in Germany? Young people’s labor market entry and phase of establishment since the mid-1980s”. Young Workers, Globalization and the Labor Market, H.-P. Blossfeld, S. Buchholz, E. Bukodi ve K. Kuriz (der.) içinde, Edward Elgar: UK/USA, 51-76.
  • Busso, M, J. DiNardo ve J. McCrary. 2014. “New Evidence on the Finite Sample Properties of Propensity Score Reweighting and Matching Estimators”, Review of Economics and Statistics, 96 (5), 885–97.
  • Caliendo, M. ve S. Kopeinig. 2008. “Some Practical Guidance for the Implementation of Propensity Score Matching”, Journal of Economic Surveys, 22 (1), 31–72.
  • Carrington, W. J., Detragiache, E., Vishwanath, T. 1996. “Migration with endogenous moving costs”, American Economic Review, 86(4), 909-30.
  • Casale, D. ve D. Posel. 2011. “English Language Proficiency and Earnings in a Developing Country: The Case of South Africa”, The Journal of Socio-Economics, 40 (4), 385–93.
  • Cerulli, G. 2015. Econometric Evaluation of Socio-Economic Programs. Berlin: Springer Berlin Heidelberg.
  • Chakraborty, T. ve S. S. Bakshi. 2016. “English Language Premium: Evidence from a Policy Experiment in India”, Economics of Education Review, 50 (February),1–16.
  • Chiswick, B. R., P. W. Miller. 1995. “The Endogeneity Between Language and Earnings: International Analyses”, Journal of Labor Economics 13 (2), 246–88.
  • Chiswick, B. R., H. A. Patrinos, M. E. Hurst. 2000. “Indigenous Language Skills and the Labor Market in a Developing Economy: Bolivia”, Economic Development and Cultural Change, 48 (2), 349–67.
  • Cleves, M. A., Gould, W. W., Gutierrez, R. G. ve Marchenko, Y. U. 2008. “An Introduction to Survival Analysis Using Stata”, Texas: StataCorp LP.
  • Cox, D. R. 1972. “Regression Models and Life-Tables”, Journal of the Royal Statistical Society. Series B (Methodological), 34(2), 187-220.
  • Davies, P. S., Greenwood, M. J., Li, H. 2001. “A conditional logit approach to U.S. state to state migration”, Journal of Regional Science, 41(2), 337-360.
  • Da Vanzo J. 1978. “Does unemployment affect migration? Evidence from micro data”, Review of Economics and Statistics 60, 504–514.
  • Di Paolo, A., A. Tansel. 2015. “Returns to Foreign Language Skills in a Developing Country: The Case of Turkey”, The Journal of Development Studies, 51 (4), 407–21.
  • Docquier, F. 2006 "Brain drain and inequality across nations," IZA Discussion Papers 2440, Institute for the Study of Labor (IZA).
  • Dustmann, C. 1994. “Speaking Fluency, Writing Fluency ve Earnings of Migrants”, Journal of Population Economics, 7 (2),133–56.
  • Dünya Bankası. 2006. Migration and remittances: Eastern Europe and the former Soviet Union (Editörler: Ali Mansoor, Bryce Quillin). The World Bank: Washington.
  • Dünya Bankası. 2007. Turkey – Higher Education Policy Study, Volume I: Strategic Directions for Higher Education in Turkey, Rapor No. 39674 – TU.
  • Dünya Bankası. 2008. Türkiye’nin Gelecek Nesillerine Yatırım Yapmak: Okuldan İşe Geçiş ve Türkiye’nin Kalkınması, Rapor No. 44048 – TU.
  • Evcil, A. N., Dökmeci V. and Kıroğlu, G. B. 2006. ”Regional Migration in Turkey its Directions and Determinants”, ERSA Conference Papers, 1-22.
  • Filiztekin, A., Gökhan, A. 2008. “The determinants of internal migration in Turkey”, International Conference on Policy Modelling, EcoMod 2008, 1-28.
  • Franz, W., Inkmann, J., Pohlmeier, W. ve Zimmernmann, V. 1997. “Young and Out in Germany: on the Youths’ Chances of Labor Market Entrance in Germany’’, NBER Working Paper, 6212.
  • Gao, W., R. Smyth. 2011. “Economic Returns to Speaking ‘Standard Mandarin’ Among Migrants in Chinas Urban Labour Market”, Economics of Education Review, 30 (2), 342–52.
  • Gartell, M. 2012. “The college-to-work transition during the 1990s: evidence from Sweden’’, Applied Economics, 44(11), 1449-1469.
  • Gedik, A. 1997. “Internal migration in Turkey 1965-1985: Test of conflicting findings in the literature”, Review of Urban & Regional Development Studies, 9, 170-179.
  • Genda, Y. ve Kurosawa, M. 2001. “Transition from School to Work in Japan”, Journal of Japanese and International Economies, 15, 465-488.
  • Gokçe, O. Z. ve Tunali, I. 2013. “Informality and Labor Market Mobility in Turkey: Evidence from Micro Data, 2000-2002”, A Working Paper submitted to the ERF 20th Annual Conference: Social Justice and Economic Development.
  • Graves, E. P., Linneman, P. D. 1979. “Household migration: Theoretical and empirical results”, Journal of Urban Economics, 6, 383-404.
  • Greene, W. H. 2011. Econometric Analysis. 7th ed. Boston: Pearson Publishing. [48] Gronau, R. 1973. “The Effect of Children on the Housewifes Value of Time”, Journal of Political Economy, 81 (2, Part 2), S168–S199.
  • Gu, X. S., P. R. Rosenbaum. 1993. “Comparison of Multivariate Matching Methods: Structures, Distances, and Algorithms”, Journal of Computational and Graphical Statistics, 2 (4), 405-420.
  • Güner, D. (2014). School-to-work transition and youth unemployment in Turkey, Understanding Children’s Work (UCW) Programme, Working Paper.
  • Güngör, N., Tansel, A. 2008. “Brain drain from Turkey: the case of professionals abroad”, International Journal of Manpower, 29(4), 323-347.
  • Harris, J. R., Todaro M. P. 1970. “Migration, unemployment, and development: A two-sector analysis”, American Economic Review, 60, 126-142.
  • Heckman, J. J. 1974. “Shadow Prices, Market Wages, and Labor Supply”, Econometrica, 42 (4), 679-694.
  • Heckman, J. J. 2010. “Building Bridges Between Structural and Program Evaluation Approaches to Evaluating Policy”, Journal of Economic Literature, 48 (2), 356–98.
  • Heckman, J. J. 1978. “Dummy Endogenous Variables in a Simultaneous Equation System”, Econometrica, 46 (4), 931-959.
  • Heckman, J. J., E. Vytlacil. 2005. “Structural Equations, Treatment Effects, and Econometric Policy Evaluation1”, Econometrica, 73 (3), 669–738.
  • Hoddinot, J. 1994. “A model of migration and remittances applied to Western Kenya”, Oxford Economic Papers, 46(3), 459-476.
  • Imbens, G. W., ve J. M. Wooldridge. 2009. “Recent Developments in the Econometrics of Program Evaluation”, Journal of Economic Literature, 47 (1), 5–86.
  • İlhan, B. 2012. “Youth in the Labor Market and the Transition from School to Work in Turkey”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara: Türkiye.
  • İlhan, B. ve Tunalı, İ. (2012). Transition to First Prmanent Job After Separation from School in Turkey. ERF 18th Annual Conference.
  • Jenkins, S.P. (2005a). Survival Analysis, unpublished manuscript, Institute for Social and Economic Research, University of Essex. Downloadable from https://www.iser.essex.ac.uk/resources/survival-analysis-with-stata
  • Jenkins, S.P. (2005b). Lessons (to accompany Survival Analysis op. cit.), 9 pdf files with accompanying Stata do and dta files, Institute for Social and Economic Research, University of Essex. Downloadable from https://www.iser.essex.ac.uk/resources/survival-analysis-with- stata
  • Kalbfleisch, J. D. ve Prentice, R. L. (1981), “Estimation of the average hazard ratio”, Biometrika, 68 (1), 105-112.
  • Kalbfleisch, J. D. ve Prentice, R. L. (2002), The Statistical Analysis of Failure Time Data, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Kleinbaum, D. G. ve Klein, M. (2012), Survival Analysis: A Self-Learning Text, New York: Springer.
  • Lecker, T. 1997. “Language Usage and Earnings Among Minorities: The Case of the Arabs in Israel”, The Journal of Socio-Economics, 26 (5), 525–32.
  • Linneman, P., Graves, P. E. 1983. “Migration and job change: A multinominal logit approach”, Journal of Urban Economics, 14, 263-279.
  • Maddala, G. S. 1983. Limited-Dependent and Qualitative Variables in Econometrics. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Manski, C. F. 1995. Identification Problems in the Social Sciences. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Marfouk, A. 2008. “The African brain drain: Scope and determinants”, Working paper no. 08- 07.RS, DULBEA.
  • Mills, M. 2011. “Introducing Survival and Event History Analysis”, London: SAGE Publications Ltd.
  • Mroz, T. A. 1987. “The Sensitivity of an Empirical Model of Married Womens Hours of Work to Economic and Statistical Assumptions”, Econometrica, 55 (4), 765-799.
  • Munshi, K., M. Rosenzweig. 2006. “Traditional Institutions Meet the Modern World: Caste, Gender, and Schooling Choice in a Globalizing Economy”, American Economic Review, 96 (4), 1225–52.
  • Navratil, F. J., Doyle J. J. 1977. “The socioeconomic determinants of migration and the level of aggregation”, Southern Economic Journal 43(4), 1547-1559.
  • Ravenstein, E. G. 1885. “The laws of migration”, Journal of the Statistical Society of London, 48(2), 167- 235.
  • Rooth, D. O., Saarela, J. 2007. “Selection in migration and return migration: Evidence from micro data”, Economic Letters, 94(1), 90-95.
  • Rosenbaum, P. R., D. B. Rubin. 1983. “The Central Role of the Propensity Score in Observational Studies for Causal Effects”, Biometrika, 70 (1), 41–55.
  • Rubin, D. B. 1974. “Estimating Causal Effects of Treatments in Randomized and Nonrandomized Studies”, Journal of Educational Psychology, 66 (5), 688–701.
  • Rubin, D. B. 1979. “Using Multivariate Matched Sampling and Regression Adjustment to Control Bias in Observational Studies”, Journal of the American Statistical Association, 74 (366), 318-328.
  • Schemper, M. (1992). “Cox Analysis of Survival Data with Non-Proportional Hazard Functions”, Journal of the Royal Statistical Society. Series D (The Statistician), 41 (4), 455– 465.
  • Sjaastad, L. A. 1962. “The costs and returns of human migration”, Journal of Political Economy, 70(5), 80-93.
  • Shields, M. A., S. W. Price. 2002. “The English Language Fluency and Occupational Success of Ethnic Minority Immigrant Men Living in English Metropolitan Areas”, Journal of Population Economics, 15 (1), 137–60.
  • Stuart, E. A. 2010. “Matching Methods for Causal Inference: A Review and a Look Forward”, Statistical Science, 25 (1), 1–21.
  • Smith, A. 2006. Milletlerin Zenginliği (Çeviri: Haldun Derin). İş Bankası Kültür Yayınları: İstanbul.
  • Tansel, A. ve Kan, E. O. 2012. “Labor Mobility across the Formal/Informal Divide in Turkey: Evidence from Individual Level Data”, IZA Discussion Paper Series, No. 6271.
  • Tasci, H. M. ve Tansel, A. 2005. “Unemployment and Transitions in the Turkish Labor Market: Evidence from Individual Level Data”, IZA Discussion Paper Series, No. 1663.
  • Tunalı, İ. 2000. ”Rationality of Migration”, International Economic Review, 41(4), 893-920. [88] Wallace, S. 2002. “The effect of state income tax structure on interstate migration”, FRP Report No. 79, Gerogia State University, Andrew Young School of Policy Studies.
  • Wolbers, M. H. J. 2008. “Increasing labor marlet instability among young people? Labor market entry and early career development among school-leavers in the Netherlands since the mid-1980s”. Young Workers, Globalization and the Labor Market, H.-P. Blossfeld, S. Buchholz, E. Bukodi ve K. Kuriz (der.) içinde, Edward Elgar: UK/USA, 77-102.
  • Woldehanna, T., Amba, W. ve Yonis, M. B. (2018), “Correlates of business survival: empirical evidence on youth-owned micro and small enterprises in Urban Ethiopia”, IZA Journal of Development and Migration, 8:14.
  • Wooldridge, J. M. 2010. Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data. 2ed. Cambridge: The MIT Press.
APA KILIÇASLAN Y, ÜÇDOĞRUK GÜREL Y, BAŞAK Z, Tasdemir M (2018). Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. , 0 - 171.
Chicago KILIÇASLAN Yılmaz,ÜÇDOĞRUK GÜREL Yeşim,BAŞAK Zeynep,Tasdemir Murat Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. (2018): 0 - 171.
MLA KILIÇASLAN Yılmaz,ÜÇDOĞRUK GÜREL Yeşim,BAŞAK Zeynep,Tasdemir Murat Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. , 2018, ss.0 - 171.
AMA KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. . 2018; 0 - 171.
Vancouver KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. . 2018; 0 - 171.
IEEE KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M "Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi." , ss.0 - 171, 2018.
ISNAD KILIÇASLAN, Yılmaz vd. "Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi". (2018), 0-171.
APA KILIÇASLAN Y, ÜÇDOĞRUK GÜREL Y, BAŞAK Z, Tasdemir M (2018). Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. , 0 - 171.
Chicago KILIÇASLAN Yılmaz,ÜÇDOĞRUK GÜREL Yeşim,BAŞAK Zeynep,Tasdemir Murat Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. (2018): 0 - 171.
MLA KILIÇASLAN Yılmaz,ÜÇDOĞRUK GÜREL Yeşim,BAŞAK Zeynep,Tasdemir Murat Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. , 2018, ss.0 - 171.
AMA KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. . 2018; 0 - 171.
Vancouver KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi. . 2018; 0 - 171.
IEEE KILIÇASLAN Y,ÜÇDOĞRUK GÜREL Y,BAŞAK Z,Tasdemir M "Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi." , ss.0 - 171, 2018.
ISNAD KILIÇASLAN, Yılmaz vd. "Eğitim Dili Olarak İngilizcenin Okuldan İşe Geçişe, Kazanca ve Göçe Etkisi". (2018), 0-171.