Aleviliğin eğitim müfredatının merkezinde yer alan Dört Kapı, bireysel olduğu kadar toplumsal eğitimin de mihenktaşıdır. İnsanı, olgun yani kâmil hâlegetirmeyi, toplumu ise rızalık temelindeinşa etmeyi hedefleyen bu eğitim programı, inancın içselleştirilmesi ve davranışa dönüştürülmesi için takip edilensüreci ifade eder.Bu çalışmada Aleviliğin yazılı kaynakları, yani buyruk adı altında toplananeserler, erkânnâmeler, velayetnâmeler,icazetnâmeler, şecereler ile Alevi ariflerine ait risaleler ve şiirler esas alınarakAlevilikteki Dört Kapı programı incelenmiştir. Programın kaynakları, temelözellikleri, ana çerçevesi, hangi mecazlarla ifade edildiği gibi birçok konuAleviliğin iç metinlere bakılarak karşılaştırılmış, benzer ve farklı yönleri ortaya konulmuştur.Makalede cevabı aranan sorular şunlardır: Aleviliğin yazılı kaynaklarındaDört Kapı kavramının kökeni nereyedayandırılmıştır? Dört Kapı programının temel özellikleri nelerdir? Dört Kapıkavramı hangi mecazlarla ifade edilmiştir? Dört Kapı kavramının ana hatlarınasıl çizilmiştir? Dört Kapı ile kişininhangi hedeflere ulaşması öngörülmüştür? Şeriat, Tarikat, Marifet ve Hakikat(Sırr-ı Hakikat) kapıları birbirindenbağımsız mı, yoksa birbirini takip eden süreçler şeklinde mi ele alınmıştır?Çalışmada Aleviliğin yazılı kaynaklarında Dört Kapı’nın dayanakları, temelözellikleri, mecazları, hedefleri ve anaçerçevesi hakkında birbirini tamamlayan genel bir uyum olduğu sonucunaulaşılmıştır.