Atıf teorisi, bireylerin nasıl yargıda bulunduklarını; kişilerin kendi davranışlarının ve başkalarınındavranışlarının nedenleri hakkında ne düşündüklerini açıklamaya çalışır. Atıflar inançları, duyguları vedavranışları etkileyebilir. Bu nedenle, atıf teorisi motivasyon çalışmalarında kullanılan önemli bir yapıdır. Buçalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının matematik alan derslerindeki başarısızlıklarınaatfettikleri nedenleri belirlemektir. Öğretmen adaylarının bu konudaki görüşlerini derinlemesine incelemekve tanımlamak amacıyla nitel olarak desenlenen bu çalışma, bir durum çalışmasıdır. Çalışmada amaçlıörnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bir devlet üniversitesinin Matematik Eğitimi AnaBilim Dalı, Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nda 2013-2014 akademik yılı güz döneminde dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile çalışılmıştır. Öğretmen adaylarının matematikalan derslerindeki sınıf içi performansları gözlemlenmiş; gözlem sonuçları ve ders sorumlularının görüşleridikkate alınarak sınıf içi ve akademik performansı düşük olduğu belirlenen üç öğretmen adayı çalışma grubuolarak belirlenmiştir. Veriler öğretmen adaylarıyla yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış veiçerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının alan derslerindeki başarısızlıklarınaatfettikleri nedenler “bölümün öğretim programı”, “öğretim elemanı”, “sınavlar” ve “öğrenci” olarakbelirlenmiştir. Matematik öğretmeni adaylarının matematik alan derslerindeki başarı ya da başarısızlıkdurumlarının, mesleki yaşantılarında matematiğe verdikleri önemi ve matematiği öğrencilerine öğretmeyöntemlerini etkileyeceği düşünüldüğünde, bu derslerdeki başarısızlıklarına atfettikleri nedenleri belirlemekve bu nedenleri azaltıcı önlemler almak önemli ve gerekli görülmektedir.