Yazma becerisi ile ilgili bu çalışmayı, Arapça konuşmayanlara Arap Diliniöğretme kapsamında sunuyoruz. Bu araştırma, daha önce sunduğumuz; geneldedil becerileri, özelde ise dinleme becerisi adlı araştırmamızın bir devamıniteliğinde olacaktır. İleride, Allah’ın izniyle bu çalışmamızı, uygulamalı dil bilimikapsamında, dil becerileri konularını ele alarak sürdürmeyi arzuluyoruz.Arapçayı konuşmayanlara Arap Dilini öğretmeyi kolaylaştırmada yararlıolacağına olan inancımız ve Arap Dilini öğrenmek isteyenlerin sayısının sürekliartması sonucu ortaya çıkan en kolay öğretim metotlarına duyulan acil ihtiyacacevap vermek için odaklanacağımız husus, uygulamalı dil bilimi çerçevesinde, dilbecerileri olacaktır.Çalışmaya, bu becerinin tanımı ve içeriğiyle başladık. Sonra dil becerileri ve bubecerilerin belirlenmesi konusunu ele aldık. Bundan sonra yazma becerisindensöz ettik. Bu beceriyi tanımlayarak kapsamından bahsettik. Daha sonra yazmabecerisinin diğer becerilerle olan ilişkisine ışık tuttuk. Aynı şekilde, öğretmeninsınıf içinde öğrencilerine ders verirken üzerinde durması gereken hususları dilegetirdik. Sonra da değişik dil seviyelerinde (başlangıç, orta ve ileri), yazmabecerisi kapsamına giren en önemli yeteneklerle ilgili geniş bir sunum yaptık. Buyetenekleri sunduktan sonra, onlardan uygun gördüklerimizi sıraladık.Yazma becerisi ile ilgili ifadelerin bitiminden sonra, yabancı Arap Diliöğrencisinin yazma becerisini nasıl sınamamız gerektiği konusuna geçtik.Sınanacak yönleri ve öğrenciyi sınamamıza imkân sağlayacak soru türlerine yerverdik