Bu çalışmanın amacı etkili matematik öğretimi için BİT entegrasyonunun nasıl gerçekleştirilebileceğine ilişkin bir model önerisi ortaya koymaktır. Araştırma, etkili matematik öğretimi, BİT entegrasyonu ve 5E öğrenme döngüsü olmak üzere üç temel üzerine kurulmuştur. 12 hafta devam eden uygulama sürecinde bu üç öge temel alınarak bir öğrenme ortamı oluşturulmuştur. Tasarım tabanlı araştırma modeline uygun olarak yürütülen çalışmada katılımcılar, Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi dersini almakta olan 47 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmuştur. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen kontrol listeleri, video kayıtları, öğrencilerin hazırladıkları ders planları, yansımalar ve anket kullanılmıştır. Tasarım Tabanlı araştırma modelinin doğası gereği, Tasarımların sürekli olarak iyileştirilebilmesi için 12 hafta boyunca veriler toplanmış ve her hafta toplanan veriler hemen, sürekli ve geriye dönük olarak frekans, yüzde ve içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda, etkili matematik öğretimi, BİT entegrasyonu ve 5E öğrenme döngüsü olmak üzere üç temel üzerine kurulan öğrenme ortamının öğretmen adaylarının etkili matematik öğretimi için BİT entegrasyonunu sağlamaya yönelik ders planı hazırlama süreçlerine olumlu katkı sağladığı belirlenmiştir. Hazırlanan ders planlarında BİT entegrasyonunun gerçekleşme süreci incelendiğinde tüm haftalara ait 101 ders planından %95'inin BİTE açısından başarılı olduğu söylenebilir. Buradan yola çıkılarak etkili öğretim süreçleri gerçekleştirilebilmesi için BİT entegrasyonunun nasıl sağlanabileceğine ilişkin "Planlama-Uygulama-Değerlendirme" modeli ortaya konulmuştur.