Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim gezisi ve Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) hakkındaki görüşlerini tespitetmek amacı ile yapılmış ve çalışmada verilerin derinlemesine toplandığı nitel araştırma yöntemi ve tek grup ön test – son testdeneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Batı Karadeniz Bölgesi‘nde yer alan bir üniversitede Fen BilgisiÖğretmenliği Anabilim Dalı 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 38 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, yapılan planlıgezinin, öğretmen adaylarının ―müzede bilim‖ ve FTTÇ konularına yönelik görüşlerini nasıl etkilediğini tespit etmek amacıylahazırlanan görüşme formlarında ―Bilim Gezisi‘ ne ilişkin 4 adet, FTTÇ‘ye ilişkin 3 adet yapılandırılmış soru yer almaktadır. Her ikiölçme aracı ön test ve son test olarak öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, ―bilinçli toplumgörüşü‖nün gezi sonrası görüşlerde daha baskın olduğu, bilim gezisinin ne olduğuna yönelik görüşlerinde bilim gezisi öncesinde―teknoloji‖, ―icat, buluş, keşif‖ gibi kavramların tekrarlandığı fakat bilim gezisi sonrasında ise özellikle ―tarih‖, ―doğa‖, ―bili m‖gibi kavramların ileri sürüldüğü tespit edilmiştir. Buna ilaveten son-testte ortaya çıkan bu kavramların hem birbirleri hem de toplumile ilişkilendirildiği görülmüştür. Bunların ışığında, öğretilen bilgilerin kalıcı hale getirilmesi için işlenecek fen progra mlarınıniçeriğine uygun şekilde planlı, düzenli, katılımcı sayısı dengeli geziler düzenlenmeli ve gerçekleştirilen gezilerde FTTÇ ileilişkilendirmeler yapılması önerilmektedir.