20. yüzyıl başı, Çuvaşların kültürel değişim sürecinin en karmaşıkolduğu tarihî dönemlerden biridir. G. F. Timofeyev, “Simbir ÇuvaşÖğretmen Okulu”ndan mezun olmuş bir papaz/öğretmen olarakilk görev bölgesi olan Tıhıryal ile ilgili kaleme aldığı notlarda budöneme ışık tutmaktadır. Tatar, Çuvaş, Başkurt gibi Türk boyları,Mordvin, Mari, Udmurt gibi Fin halklarıyla Rusların birlikte yaşadığıOrta İdil bölgesi, etnik ve dinî ilişkiler bakımından dikkat çekicidir.Timofeyev, Çuvaş merkezli olarak bu halkların bir bölümü ileilgili tespitlerde bulunmaktadır. Bu notlarda, günümüzde geneldehâkim olan bakış açısının tersini işaret eden dikkat çekici bilgileryer almaktadır. Diğer yandan Hristiyanların ve kilisenin Çuvaşlarabakış açısı ile ilgili verdiği bilgiler de Çuvaşların 20. yüzyıl başındaresmî olarak da olsa kabul ettikleri Hristiyanlıkla ilişkilerine eleştirelbir bakış açısı getirmektedir. Makalede temelde Müslüman-Tatar veHristiyan-Rus kültürleri arasında kalmış olan Çuvaşların bunlar vediğer topluluklarla olan ilişkileri ve birbirlerini nasıl algıladıkları G.F.Timofeyev’in notları çerçevesinde değerlendirilmektedir.