Eğitim-öğretim sürecinde metaforlardan, kavram, olay ve durumların nasılalgılandığını, zihinde nasıl yapılandırıldığını belirlemede ve kavram öğretimindeyararlanılmaktadır. Bu araştırmada, İlahiyat ve Fen Bilgisi Öğretmenliğiprogramlarındaki son sınıf öğrencilerinin “Işık” kavramına ilişkin algılarındafarklılık olup olmadığını metaforlar aracılığıyla ortaya koymak amaçlanmıştır.Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim yöntemiyle yürütülmüştür.Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllük esası ve kolay ulaşılabilirlik durumudikkate alınarak Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde öğrenim gören 84(K:54, E:30) son sınıf ilahiyat öğrencisi ile Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 63(K: 48, E: 15) fen bilgisi öğrencisi olmak üzere toplam 147 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, çalışma grubunda bulunan öğrencilerin“Işık … gibidir. Çünkü …” ifadesinin tamamlamalarıyla toplanmış ve içerikanalizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, ilahiyatöğrencileri ışık kavramına ilişkin 44 geçerli ve farklı metafor, fen bilgisiöğretmenliği öğrencileri ise 35 geçerli ve farklı metafor üretmiştir. Üretilenmetaforlar “Bilimsel”, “Duygusal”, “Yol gösterici”, “İhtiyaç” ve “Dini kavramlar”olmak üzere beş kategoride toplanmıştır. İlahiyat öğrencileri için “Bilimsel”, “Yolgösterici” ve “Duygusal” olarak isimlendirilen kategorilerde toplananmetaforların “Dini Kavramlar” ve “İhtiyaç” kategorilerinde toplananmetaforlardan daha fazla olduğu, fen bilgisi öğrencileri için ise “Bilimsel” ve“İhtiyaç” olarak isimlendirilen kategorilerde toplanan metaforların “Yolgösterici” ve “Duygusal” kategorilerinde toplanan metaforlardan daha fazlaolduğu görülmüştür. Ayrıca ilahiyat öğrencilerinin oluşturduğu “Dinikavramlar” kategorisindeki metaforlardan fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerininhiçbir metafor oluşturmadığı tespit edilmiştir. Farklı programlardaki öğrencilerinher kategori için oluşturdukları benzer metaforların yanında çoğunlukla farklıBilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Işık Kavramı Hakkındaki Metaforik AlgılarıAmasya İlahiyat Dergisi, 12 (Haziran 2019): 83-119metaforlar oluşturması öğrencilerin geçmiş deneyimleri ve eğitim hayatlarındakarşılaştıkları öğretmen ve arkadaş gruplarının farklı olmasından kaynaklandığısonucuna varılmıştır.