Oyunlaştırma eğitim, işletme yönetimi, pazarlama, halkla ilişkiler, sağlık, sürdürülebilirlik, bilgisayar bilimleri ve turizm alanlarında son dönemdeortaya çıkan bir araştırma konusudur. Oyunlaştırma uygulamaları marka yönetimi bağlamında, özellikle marka sadakati bağlamında araştırmalarakonu olmuştur. Ancak, yazında oyunlaştırma ve marka sadakati arasındaki ilişki eksiktir. Bu çalışmada, oyunlaştırma özellikleri ve marka bağlılığınayatkınlık incelenerek ilişki aydınlatılmaya çalışılmıştır. Araştırma modelinde bu ilişkiyi test etmek için 376 üniversite öğrencisinin tutumsal algılarıyapısal eşitlik modellemesi kullanılarak araştırılmıştır. Sonuçlar, tüm oyunlaştırma özelliklerinin marka sadakati üzerinde etkisi olmadığını, yalnızcabir tanesinin etkili olduğunu göstermektedir. Marka yöneticileri, istatistiksel olarak anlamlı olmayan oyunlaştırma özellikleri ve marka sadakatiilişkisinden ve aynı zamanda anlamlı bulunan ilişkilerden faydalanabilir. Bu çalışmanın bulguları, oyunlaştırma ve marka sadakati arasındaki kayıpbağlantıyı araştıran gelecekteki çalışmalara yol göstermektedir.