Yeni medya, hem iletişim disiplininde hem de disiplinlerarası çalışma alanlarında sıklıklakarşımıza çıkan bir anahtar kelime olma özelliğini korumaktadır. Yeni medya alanındayapılan akademik çalışmalara bakıldığındaysa, araştırılan aracın özne ya da nesnekonumunda olduğu araştırma sorularına cevap aranırken halen geleneksel araştırmayöntemleri ve araçlarının ağırlığı dikkat çekmektedir. Bu çalışmada, dünyadaki yeni medyaaraştırma yöntemlerindeki yaklaşımlar, Türkiye’deki iletişim çalışmalarında yeni yöntemarayışları ve uygulama örneklerine değinilmiş, Türkiye’de 2013-2018 yılları arasında“yeni medya” konulu lisansüstü tezlerinin araştırma yöntemleri doküman inceleme vemeta analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Dünyadaki yeni medya araştırmalarındakullanılan yöntemlerin, Türkiye’deki öğretim üyeleri tarafından yürütülen çalışmalardada kullanıldığı ve başarılı örneklere imza atıldığı görülmüştür. Ancak, bu yenilikçiyaklaşımların lisansüstü tezler seviyesinde sıklıkla karşılığının olmadığı, daha çokgeleneksel araştırma yöntemleri ve araçları kullanıldığı tespit edilmiştir. Araştırmayöntemleri derslerinin yeni medya araştırma yöntemlerini kapsayacak şekildegenişletilmesi, yeni araçların kullanımı ve erişiminde lisansüstü öğrencilerin gereklieğitimlerden geçirilmesi ve teşvik edilmesi, yeni yöntem ve araçların kısıtlılıkları, etiksorunları, fırsat ve riskleri konusunda bilgilendirilmeleri önerilmekte, böylece yeni yöntemve araçların lisansüstü tezlerdeki uygulamalarının artacağına inanılmaktadır.